Doorgaan naar de hoofdinhoud
+31 (0) 20 888 5115Gratis proefperiode

DeviceVM kondigt strategische investering aan van $10 miljoen onder leiding van SAP Ventures

Nieuwe financiering zal de bedrijfsactiviteiten van DeviceVM voor bestaande mobiele pc's uitbreiden en de bekroonde technologie van Splashtop leveren op nieuwe mobiele apparaten.

2 juni 2010 - San Jose, CA - DeviceVM, de wereldwijde leider in instant-on computing, heeft vandaag een strategische investering van 10 miljoen dollar aangekondigd, geleid door SAP Ventures, een divisie van SAP AG. Tot de huidige durfkapitaalinvesteerders die ook deelnemen aan de ronde behoren Storm Ventures, DFJ Dragon en New Enterprise Associates (NEA).

"De consumerization van IT creëert nieuwe uitdagingen voor bedrijven overal," zegt Mark Lee, CEO en medeoprichter van DeviceVM. "Werknemers willen onderweg hun mobiele apparaat naar keuze gebruiken. Deze nieuwe ronde, geleid door SAP Ventures, versnelt onze plannen om deze nieuwe generatie mobiele internetapparaten (van netbooks tot smartphones) "enterprise-ready" te maken door IT in staat te stellen ze beter te ondersteunen binnen het bestaande beheer- en beveiligingsbeleid."

De extra financiering zal worden gebruikt om de groei van DeviceVM's bekroonde instant-on platform, Splashtop™, verder te stimuleren in de zakelijke mobiele markt. Het Splashtop instant-on platform, dat door de meeste grote pc-leveranciers op hun apparaten voor de mobiele zakelijke gebruiker is voorgeïnstalleerd, voorziet in de behoeften van de "road warriors" van een onderneming door Citrix en VMware clients te integreren voor veilige, directe toegang tot gevirtualiseerde desktops en toepassingen op afstand, waardoor het risico van gegevensdiefstal afneemt.

"We zijn verheugd om de investering in DeviceVM te leiden om zijn groei en uitbreiding te ondersteunen om enterprise-class, instant-on platforms te leveren voor de mobiele bedrijfsmarkten," zei Jai Das, partner bij SAP Ventures. "Veilige toegang op afstand tot bedrijfsgegevens vanaf meerdere apparaten is van het grootste belang voor de steeds mobielere beroepsbevolking van tegenwoordig."

DeviceVM levert aangepaste versies van Splashtop voor de algemene mobiele werknemer om directe verbinding met Outlook e-mail, agenda, contactpersonen en taken te ondersteunen, evenals het bekijken en bewerken van Microsoft Office 2003, 2007 en 2010 documenten. Alle versies bieden onmiddellijke productiviteit zonder dat je Windows hoeft op te starten. Leveranciers die deze functies aanbieden zijn onder meer Acer, Dell en HP.

DeviceVM verwacht aan het eind van het kalenderjaar 2010 winstgevend te zijn.

Over Splashtop
Splashtop is het bekroonde instant-on platform dat de persoonlijke computerervaring verbetert. Met Splashtop kunnen gebruikers seconden na het aanzetten van hun pc zoeken en surfen op het web, toegang krijgen tot e-mail en chatten met vrienden. Splashtop is momenteel beschikbaar op meer dan 30 miljoen pc's in 400 modellen netbooks, notebooks, moederborden en desktops van toonaangevende fabrikanten als Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo, LG en Sony. Sinds zijn debuut in oktober 2007 heeft Splashtop talrijke prijzen ontvangen, waaronder de prestigieuze "Most Innovative Product" prijs van PC World, de "Best of What's New" prijs van Popular Science, en de "Best of 2010 CES" prijs van Laptop Magazine. Kijk voor meer informatie op https://www.splashtop.com

Over SAP Ventures
SAP Ventures investeert wereldwijd in innovatieve en ontwrichtende software- en dienstenbedrijven. Wij streven naar mogelijkheden in alle stadia voor een uitstekend financieel rendement. Ons doel is om alle partijen aanzienlijk voordeel te bieden door de interactie tussen portefeuillebedrijven en SAP en zijn ecosysteem van klanten en partners te vergemakkelijken. SAP Ventures heeft sinds 1996 met succes toonaangevende bedrijven opgebouwd door samen te werken met uitstekende ondernemers en eersteklas risicokapitaalbedrijven. Kijk voor meer informatie op www.sapventures.com.

Over DeviceVM
DeviceVM, Inc. is een particulier softwarebedrijf, door Dow Jones geselecteerd als een van de top 50 bedrijven om in de gaten te houden. Met zijn instant-on Splashtop product verbetert DeviceVM de dagelijkse ervaring van computergebruikers. DeviceVM, opgericht in 2006, heeft zijn hoofdkantoor in Silicon Valley en kantoren in Beijing, Hangzhou, Shanghai en Taipei.

SAP en alle SAP logo's zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SAP AG in Duitsland en in verschillende andere landen.
Alle andere genoemde product- en dienstnamen zijn handelsmerken van hun respectievelijke bedrijven.

SAP Toekomstgerichte verklaringen
Alle verklaringen in dit document die geen historische feiten zijn, zijn toekomstgerichte verklaringen zoals gedefinieerd in de Amerikaanse Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Woorden als "voorzien", "geloven", "schatten", "verwachten", "voorspellen", "voornemen", "kunnen", "plannen", "project", "voorspellen", "zouden" en "zullen" en soortgelijke uitdrukkingen in verband met SAP zijn bedoeld om dergelijke toekomstgerichte verklaringen aan te duiden. SAP neemt geen verplichting op zich om toekomstgerichte verklaringen publiekelijk bij te werken of te herzien. Alle toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan verschillende risico's en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk afwijken van de verwachtingen De factoren die de toekomstige financiële resultaten van SAP kunnen beïnvloeden worden uitvoeriger besproken in de deponeringen van SAP bij de U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), waaronder het meest recente jaarverslag van SAP op Form 20-F dat bij de SEC is ingediend. Lezers wordt geadviseerd geen onnodig vertrouwen te stellen in deze toekomstgerichte verklaringen, die alleen op hun datums gelden.

Mediacontact: Splashtop PR Team

Ontvang het laatste Splashtop-nieuws
  • Compliance
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
Copyright ©2024 Splashtop Inc. Alle rechten voorbehouden. Alle getoonde prijzen zijn exclusief eventuele belastingen.