Doorgaan naar de hoofdinhoud
+31 (0) 20 888 5115Gratis proefperiode

Splashtop breidt productfamilie uit met Splashtop Remote Touchpad

Nieuwe toepassing verandert een mobiele telefoon in een virtueel touchpad of toetsenbord om PC-media-inhoud op afstand te bedienen

21 maart 2011 - San Jose, CA - Splashtop Inc., de wereldwijde leider in instant-access computing, heeft vandaag Splashtop Remote Touchpad onthuld, een toepassing die een iPhone of iPod touch verandert in een draadloos afstandsbedieningsapparaat. Nu gebruikers steeds vaker computermediacontent consumeren op TV-schermen in hun huiskamer, biedt Splashtop Remote Touchpad het gemak van het bedienen van een computer op afstand, zonder dat daarvoor speciale toetsenborden of andere randapparatuur nodig is.

Deze nieuwste toevoeging aan de Splashtop productfamilie heeft twee modi, touchpad en toetsenbord, om conventionele computerrandapparatuur te vervangen en tegelijkertijd een niveau van gemak mogelijk te maken waar zowel thuisgebruikers als zakelijke professionals baat bij hebben.

Touchpad-modus: Met kan een gebruiker gemakkelijk navigeren en scrollen op favoriete websites op een groot scherm of een andere monitor, waarbij het mobiele apparaat als virtueel touchpad dient.

Toetsenbordmodus: verandert een mobiel apparaat in een draadloos toetsenbord voor het bedienen van een mediacenter-pc of een computer die een bedrijfspresentatie projecteert; bevat speciale toetsen en ondersteuning voor toetscombinaties.

"Als ik mijn pc gebruik voor multimedia-entertainment - belangrijke dingen zoals iTunes of Hulu-video's - ben ik vaak een paar meter van mijn pc verwijderd. Omdat ik niet de spanwijdte van Yao Ming heb, heb ik een afstandsbediening nodig," zei Mark Lee, CEO van Splashtop. "Dat idee was de motivatie achter Splashtop Remote Touchpad: mijn smartphone tevoorschijn kunnen halen en... voila! Ik heb een afstandsbediening."

Splashtop Externe Touchpad voor iPhone en iPod touch is verkrijgbaar in de Apple App Store en in iTunes en kost aanvankelijk $0,99.

Over Splashtop
Splashtop Inc. (voorheen bekend als DeviceVM, Inc.) is opgericht in 2006 met als doel de computerervaring te optimaliseren zodat mensen overal snel toegang hebben tot inhoud en toepassingen. Het Splashtop OS product, voor het eerst geïntroduceerd in 2007, is een bekroond instant-on platform waarmee gebruikers enkele seconden na het aanzetten van hun PC online kunnen gaan, e-mail kunnen openen en met vrienden kunnen chatten. Splashtop Remote, de best verkopende zakelijke app in de VS volgens de verkopen en downloads in de Apple App Store, stelt gebruikers in staat hun volledige computerervaring te beleven vanaf een smartphone of tablet, terwijl ze niet bij hun pc zijn.

Tegenwoordig zijn op Splashtop gebaseerde producten beschikbaar op meer dan 60 miljoen pc's van toonaangevende fabrikanten als Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo, LG en Sony. Splashtop heeft talrijke prijzen ontvangen, waaronder de prestigieuze prijs "Most Innovative Product" van PC World, de prijs "Best of What's New" van Popular Science, en de prijs "Best of 2011 CES" van LAPTOP Magazine. Splashtop Inc. heeft zijn hoofdkantoor in San Jose en kantoren in Beijing, Hangzhou, Shanghai en Taipei. Kijk voor meer informatie op www.splashtop.com

Mediacontact: Splashtop PR Team

Ontvang het laatste Splashtop-nieuws
  • Compliance
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
Copyright ©2024 Splashtop Inc. Alle rechten voorbehouden. Alle getoonde prijzen zijn exclusief eventuele belastingen.